Mr. Jack![]() På brættet, der viser Whitechapel, er de 8 mistænkte placeret i enten lys eller skygge. Er de i skygge er der ingen vidner tilstede og de har muligheden for at slippe væk. Er der lys eller står Mr. Jack op ad en af de andre karakterer, er der vidner. Der er et kort for hver karakter. I hver tur lægges 4 af disse karakterkort ned og skal udføres af de to spillere - hver spiller vælger to. Spillerne skiftes til at være den første til at vælge karakterkort. De 4 øvrige karakterer udføres i turen efter. Hver karakter bliver således maksimalt spillet 4 gange, da Mr. Jack vinder efter 8. tur. Under anvendelsen af karakterkortene rykkes karakteren på brættet og/eller udfører sin specialfunktion. Hver karakter har en specialfunktion knyttet til sig, hvilket f.eks. kan være muligheden for at rykke et kloakdæksel eller en lampe, at kunne bytte plads med en anden karakter eller lignende. Når de 4 karakterkort alle har været aktiveret spørger detektiven Mr. Jack, om der er vidner eller ej. Der er vidner, hvis Mr. Jack belyses af en lampe eller står op ad en anden karakter. Hvis der ikke er vidner, så vendes alle brikker, som står i lys (eller ved siden af en anden brik om, således at man kan se, at de er uskyldige) - hvis der er vidner, så sker det omvendte, nemlig at alle karakterer som står ugeneret og uset vendes om, fordi de er uskyldige. ![]() Man har som detektiv maksimalt 8 ture til at finde den karakter, som Mr. Jack har lånt. Men Mr. Jack kan også nå at undslippe før man når så langt... ![]() Sherlock Holmes Rykker 1 til 3 felter og trækker herefter hemmeligt et kort, der renser en af karaktererne for mistanke. John H. Watson Rykker 1 til 3 felter og retter herefter sin lanterne i en retning, der belyses alle karakterer i en lige linje i lanternens retning. John Smith Rykker 1 til 3 felter og skal rykke en af de tændte gaslamper til et sted, hvor der er en slukket gaslampe. Inspector Lestrade Rykker 1 til 3 felter og skal flytte en af politiets afspærringer til et sted, hvor der ikke i forvejen står en afspærring. Miss Stealthy Rykker 1 til 4 felter og kan rykke igennem objekter (bygninger, gaslamper og haver). Kan dog ikke ende sin tur på et objekt. Sergeant Goodley Rykker 1 til 3 felter og skal derefter rykke en eller flere af de øvrige karakterer tættere på sig selv. Den eller de øvrige karakterer, der rykkes, skal tilsammen rykkes tre felter. Sir William Gull Rykker 1 til 3 felter eller bytter plads med en anden karakter. Jeremy Bert Rykker 1 til 3 felter og rykker et kloakdæksel. ![]() Beskrivelsen er udfærdiget den 12. november 2006 Copyright 2006 GermanGames. |